Selecteer een pagina

Wie is Annebet Neef – (Online) Marketing mentor én coach?

Een geboren en getogen Drentsche, neergestreken op de Groninger klei. Praktisch en recht door zee. Met de voeten in de klei en handen uit de mouwen

Al vanaf jongs af aan heeft techniek en internet mij geboeid. Na praktische opleidingen, namelijk veehouderij en recreatie, kwam ik bij de HBO informatie- & mediamanagement op mijn plek. Hier was ik met nog een aantal studenren 2017 een van de eersten in Nederland die als studenten op Twitter aanwezig waren en connectie zochten met ondernemers en kennis deelden. Toen nog een klein online netwerk die ook actief offline aan het netwerken sloegen. Door midden in Amsterdam met de Tweeps (twittergebruikers) af te spreken heb ik met veel ondernemers kennis gemaakt waarvan het overgrote deel nu ook (nog) online actief en succesvol ondernemer zijn. Weten wat iemand zijn specialisme is en daarmee mensen verbinden is altijd een passie en uitdaging geweest. Nu nog.

Tijdens mijn studie is online, social media, tools en techniek altijd een rode lijn geweest. Zo heb ik bijvoorbeeld de minor journalistiek gevolgd en heb ik de specialisatie Business Information gekozen waar we als projectgroep een verbetervoorstel voor de informatie en processen in een transportbedrijf hebben opgeleverd. Mijn afstudeerscriptie stond in het teken van social media en connectie met de doelgroep. Daar heb ik tenminste 10 online ondernemers geïnterviewd door heel het land. Met een 7,5 heb ik mijn scriptie met de titel “Kritische succesfactoren voor het gebruik van social media in het onderwijs” afgerond. Heel veel geleerd en veel gehoord.

In mijn werk in loondienst ben ik altijd op het gebied van informatieverstrekking, communicatie en marketing actief geweest. Achteraf gezien altijd (onbewust) met oog voor de doelgroep, wie is de klant, wat zijn de vragen en hoe kunnen wij deze snel en naar tevredenheid van deze doelgroep beantwoorden. Soms betekent dat biet naar tevredenheid van jezelf maar de klant blijft koning met een grens van je eigen kunnen.

In 2012 ben ik gestart als marketing assistant en hier door cursussen, opleidingen en onder begeleiding van senior marketeers mijzelf ontwikkeld tot een (online) marketeer die zowel strategisch als tactisch de marketing uitvoerd. Dit betekent marketingkeuzes maken op basis van onderzoek en data met vleugje boerenverstand en techniek.

In de negen jaar dat ik marketeer ben heb ik verschillende cursussen gevolgd zoals NIMA B consumenten marketing, Facebook Mastery voor adverteren op Facebook, SEO, Schrijven voor het web,e-mailmarketing: Activecampaign/Mailblue, Instagramstrategie cursus, Salesfunnels bouw en inzet en Consistent klanten aantrekken met funnels.

Inmiddels moeder van een tweeling en partner van een agrarier met een veelzijdig bedrijf en een groepaccomodatie, kriebelde het zelfstandig ondernemerschap. De projecten die ik heb uitgevoerd zoals Lichtroute Oldambt hebben hier aan bij gedragen

11 + 8 =